gminne jednostki ogranizacyjne i spółka gminna

urząd Gminy Czernica

wydatki na administrację
publiczną w 2022 r.

10 313 057

+22,92%

do roku 2021

Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu

Statut gminy Czernica

Statut przyjęty uchwałą Nr XXXIV/309/2014 Rady Gminy Czernica z dnia 20 marca 2014 r. Dnia 11 marca 2019 r. ogłoszono tekst jednolity Statutu.

W 2022 r. Rada Gminy nie dokonywała zmian w treści Statutu Gminy Czernica.

regulamin organizacyjny urzędu Gminy

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Czernica przyjęty zarządzeniem Nr 0050.111.2021 Wójta Gminy Czernica z dnia 30 listopada 2021 r. 

W 2022 r. dwukrotnie dokonano zmian w treści Regulaminu:

regulamin pracy Urzędu Gminy

Regulamin Pracy w Urzędzie Gminy Czernica przyjęty zarządzeniem Nr 0050.112.2017 Wójta Gminy Czernica z dnia 2 października 2017 r. z późn. zm.

W 2022 r. dokonano zmian w treści Regulaminu zarządzeniem Nr 0050.92.2022 Wójta Gminy Czernica z dnia
17 sierpnia 2022 r. zmieniającym regulamin pracy Urzędu Gminy Czernica.

zatrudnienie w urzędzie gminy Czernica w 2022 r.

W 2022 r. w Urzędzie Gminy Czernica zatrudniano 80 pracowników, w tym 93% pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy.
W stosunku do stanu na koniec 2021 r. zatrudnienie zwiększyło się o 12 pracowników. Współpraca
w głównej mierze kończona była na mocy porozumienia stron lub w drodze wypowiedzenia przez pracownika. 

urząd w liczbach

29 197

dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2022 r.


w tym:

3 524

dokumentów dostarczonych do Urzędu elektronicznie

125 764

dokumentów, wysłanych z Urzędu w 2022 r.


w tym:

1 500

dokumentów wysłanych z Urzędu elektronicznie

786

spotkań wójta odbytych z mieszkańcami gminy w 2022 r.


Ponadto w 2022 r., wystawiono 56.761 faktur, a 98% z nich pochodziło z  Zakładu Gospodarki Komunalnej Czernica Sp. z.o.o. 

W Urzędzie Gminy Czernica wydanych zostało 27.417 decyzji, w tym 12.072 przez Referat Finansów. Łącznie w referacie tym przygotowano 19.372 dokumentów, a działalność tej komórki organizacyjnej koncertowała się również w dużej mierze na wydawaniu upomnień (4.191), tytułów wykonawczych (1.363) oraz wystawianiu faktur (1.274).

W 2022 r. bieżąca działalność  mocno obciążała Referat Gospodarki Przestrzennej i Inwestycji. Łączna liczba dokumentów wydanych przez ten referat wyniosła 4.238, a na tą wartość złożyły się m.in. decyzje, zaświadczenia, wypisy i wyrysy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, umowy, zlecenia, obwieszczenia, ogłoszenia, nadane numery porządkowe, a także dokumenty dotyczące warunków technicznych, zaleceń czy uzgodnień.

W roku ubiegłym wydano  1.800 odpisów aktów stanu cywilnego, które przygotowane zostały przez Urząd Stanu Cywilnego. Z innych działań na rzecz mieszkańców gminy wymienić można 2.878 wydanych dowodów osobistych  przez wieloosobowe stanowisko ds. obywatelskich, wchodzące w strukturę Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich. 

Jednostki organizacyjne gminy i spółka gminna

Zespół szkolno-przedszkolny w czernicy


Czernica, ul. św. Brata Alberta A. Chmielowskiego 9


Dyrektor:  Zbigniew Kamieniak

Zespół szkolno-Przedszkolny w Dobrzykowicach


Dobrzykowice, ul. Sukcesu 2


Dyrektor: Anna Włodarczyk

Szkoła Podstawowa im. Bolesława Krzywoustego w Kamieńcu Wrocławskim


Kamieniec Wrocławski, ul. Kolejowa 8


Dyrektor: Małgorzata Kwaśna

Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Ratowicach 


Ratowice, ul. Wrocławska 36 


Dyrektor:  Anna Świtkowska 

Szkoła Podstawowa im. Piastów Śląskich w Chrząstawie Wielkiej


Chrząstawa Wielka, ul. Wrocławska 19


Dyrektor: Monika Woźniak

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ



Czernica, ul. Wrocławska 78


Kierownik: Anna Wójcik

gminna biblioteka publiczna w Czernicy


Czernica, ul. Wojska Polskiego 9


Dyrektor: Małgorzata Ligarska 

Filie:

Filia nr 1 w Kamieńcu Wrocławskim

Filia nr 2 w Chrząstawie Wielkiej

Filia nr 3 w Nadolicach Wielkich

Filia nr 4 w Ratowicach

Filia nr 5 w Jeszkowicach

Filia nr 6 w Dobrzykowicach

Zakład Gospodarki Komunalnej Czernica sp. z o.o.


Ratowice, ul. Wrocławska 111


Prezes: Adam Drzazga